luddigt

Nu har jag börjat min tjänst och varit igång i några veckor. Men det är fortfarande väldigt luddigt vad jag egentligen ska göra. Som specialpedagog finns det dokument, tex vid lönesamtal. Men som speciallärare har jag inte hittat några direktiv här i kommunen vad som ska ingå i arbetsuppgifterna och vad som egentligen är skillnaden mellan oss. En kollega som jag delar rum med säger att förr var det så att om man hade elever mer än halvtid var man speciallärare och annars specialpedagog. Men det känns som om jag inte vet vad jag jobbar som. Jag har elever mer än halvtid, men samtidigt är tjänsten en specialpedagogtjänst.

Jag har börjat komma in i jobbet och känner att jag gör lite nytta nu. Jag har grupp i engelska och svenska och jobbar med Bravkod med några elever några tillfällen i veckan. Jag har enskild undervisning och stöttning i klass. Dessutom ska jag vara med på EHT och skrivandet av åtgärdsprogram. Pedagogiska kartläggningar och testande av elever är också på min lott. SÅ det känns som om jag är både speciallärare och specialpedagog i ett. Praktiskt för skolan, men lite tufft för mig.

Fortsättning följer…

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *